top of page

שימור בואקום - אין צורך בחמצן

לשימור בואקום יתרונות רבים, משמירה על טריות ועל ערכים תזונתיים ועד חיסכון בכסף. אז מה הסוד של השיטה שהפכה פופולארית במיוחד בקרב שפים רבים, וכיצד היא הופכת את ההתנהלות במטבח לנכונה ולבריאה יותר? כל מה שתרצו לדעת על שיטת השימור בואקום בכתבה הבאה.

בשנים האחרונות שיטת השימור בואקום הפכה לפופולארית ביותר. כיום, לא רק שרבים מאתנו משתמשים בשיטה זו על מנת לחסוך במקום ולשמור על טריות חומרי הגלם שלנו, אלא שגם שפים רבים, מהגדולים והמפורסמים בעולם, משתמשים בשימור

בואקום על מנת לבשל מנות ברמה הגבוהה ביותר.

מה זה בכלל שימור?

שימור אוכל התפתח בקרב בני אדם לפני מאות רבות של שנים. שיטות אלו התפתחו בשנים בהן אוכל לא היה זמין ונגיש לאורך כל תקופת השנה, והן נוצרו על מנת שבני האדם יוכלו לשמור על המזון שלהם למשך תקופות ארוכות, עוד בתקופות שטכנולוגיות כמו מקרר ומקפיא לא היו זמינות לרוב אזרחי העולם. כך, התפתחו שיטות שונות שכל מטרתן היא למנוע קלקול או ריקבון של המזון על מנת שניתן יהיה להשתמש בו גם לאחר זמן רב, חודשים רבים ואפילו שנים.

בעבר, שיטות השימור הפופולאריות היו שימור במלח, שמן או חומץ, או שימור בעזרת ייבוש ועישון של בשר וחומרים אחרים. במרוצת השנים ועם התפתחות הטכנולוגיה, התגלו שיטות נוספות לשימור אוכל. אחת מהשיטות הבולטות לשימור אוכל היא שימור בעזרת ואקום.

שימור בעזרת ואקום הוא שיטה המתבססת על ריקון האוויר מכלי אטום לחלוטין, כך שאין ביכולתם של חיידקים לחיות בתוכו. לרוב, מה שגורם למזון להתקלקל, בין אם מדובר בבשר ודגים ובין אם מדובר בפירות, הוא הימצאותם של חיידקים על גבי המזון. כאשר החמצן נשאב מתוך הכלי האטום, החיידקים הללו אינם יכולים להתפתח ולהתקיים יותר, כך שהמזון לא נפגע ומתקלקל ולכן חיי המדף שלו מתארכים.

היתרונות של השימור בואקום

היתרון הכי חשוב של שימור בוואקום הוא האפשרות לשמור על אוכל ועל טריותו למשך תקופה ארוכה. פירות, ירקות ושאר מוצרי יסוד נשמרים זמן רב יותר כאשר הם אינם חשופים לאוויר. בנוסף, אוכל מוכן יכול להיות מאוכסן במקרר בואקום למשך תקופה ארוכה יותר, עד כפי חמש מצורות האיכסון המוכרות. זוגות צעירים, סטודנטים עסוקים ולמעשה כל מי שמתקשה למצוא זמן לבשל לעצמו, יכולים לבשל כמויות רבות של אוכל בפעם אחת, לארוז את האוכל בואקום, לשמור אותו במקרר (במקום במקפיא, כפי שנהוג היום), כך שכל מה שנותר להם הוא להוציא ולחמם. קלי קלות.

יתרונות נוספים של שימור בואקום נובעים משיטת הבישול בואקום, המוכרת גם כסו-וויד. בשיטה זו, אורזים את המזון בואקום ואז מבשלים אותו בטמפרטורה נמוכה לאורך זמן. כך, המזון לא נחשף לטמפרטורות גבוהות או לאש גלויה, ולכן שומר טוב יותר על ערכיו התזונתיים. יתרה מכך, בשיטה זו הבשר אינו מאבד ממשקלו כפי שהוא מאבד בשיטות הבישול והצלייה המוכרות.

וכאן אנו מגיעים ליתרון הנוסף של השימור בואקום- החיסכון הכספי. כל אחד מאתנו מכיר את תחושת הבזבוז שאנו חשים כאשר אנו זורקים פירות, ירקות או את סיר האורז והקציצות שהכנו לפח. שימור בואקום מונע ממזון (גם חומרי גלם וגם מזון מוכן) להתקלקל, ובכך מאריך את חיי המדף של המזון שלנו ולמעשה חוסך לנו כסף.

bottom of page